10. 6. 2025
Nové bezpečnostní řešení bez složitostí a vysokých vstupních nákladů, jako služba na klíč v souladu se směrnicí NIS2.
O2 rozšiřuje nabídku svého profesionálního bezpečnostního centra (O2 SEC). Služby, které dosud mohly využívat největší korporace a státní správa, jsou nově dostupné i pro střední a velké firmy. O2 Security Centrum přináší komplexní platformu pro bezpečnostní dohled, správu a analýzu logů, pokročilé SIEM technologie a podporu při splnění požadavků nové legislativy NIS2 – to vše jednoduše jako službu, bez nutnosti vysokých vstupních investic.
„Kybernetická bezpečnost je dnes klíčová pro všechny firmy bez ohledu na velikost. I menší firmy a podniky mohou totiž mít složitější infrastrukturu. Jsem si jistý, že vidět víc, znamená chránit víc. A bez informací nelze reagovat,“ říká Tomáš Linhart, obchodní ředitel O2. „Díky rozšíření našeho O2 Security Centra si nyní i střední a větší podniky mohou zajistit nástroje pro profesionální provoz a dohled a splnit požadavky NIS2 bez zbytečných investic a složitostí,“ dodává Tomáš Linhart.
Jak nová služba funguje?
Tradiční kyberbezpečnost chrání hlavně jednotlivá zařízení, ale pokud chce mít firma přehled o celé IT síti, potřebuje sbírat a analyzovat logy. Logy jsou digitální deníky, které zaznamenávají všechny události, chyby a přístupy v systémech, IT infrastruktuře, aplikacích, ale například i třeba vstupních turniketech apod. Tím získáme přehled, co se ve firmě děje. Když tyto deníky shromáždíme na jedno místo a sjednotíme jejich formát, můžeme snadněji pracovat, analyzovat a identifikovat provozní nebo bezpečnostní rizika. Další krokem je nasazení tzv. SIEM (Security Information and Event Management), což je chytrá kalkulačka, která logy v reálném čase vyhodnocuje a upozorní na podezřelé události. Umožňuje být také výrazně efektivnější při zpětném vyšetřování jednotlivých bezpečnostních událostí.

O2 Security Centrum nabízí vše potřebné na klíč – od sběru a archivace logů, přes jejich správu a vizualizaci, až po automatizovanou detekci bezpečnostních incidentů pomocí SIEM. Zákazníci tak výrazně šetří čas, náklady, a mají jistotu správného nasazení profesionálních nástrojů pro správu a vyhodnocování logů. Novinka navíc firmám pomůže splnit nové požadavky evropské směrnice NIS2 na kybernetickou bezpečnost.
Tři úrovně služeb podle potřeb firmy
- Log Store: Sběr a archivace logů dle legislativy, základní reporting a upozornění na výpadky.
- Log Management: Navíc převod logů do jednotného formátu, pokročilé dashboardy a vizualizace umožňují hlubší analýzu logů
- SIEM: Nejvyšší úroveň s automatizovanou detekcí anomálií, reportingem, case managementem a bezpečnostními pravidly na míru pro napojovanou ICT infrastrukturu.
Každá varianta je snadno škálovatelná a umožňuje firmám rychle reagovat na aktuální kybernetické hrozby, aniž by musely složitě budovat vlastní bezpečnostní infrastrukturu.

Profesionální podpora a rychlý start
O2 zajistí analýzu potřeb, onboarding, zaškolení i podporu v průběhu provozu. Tým zkušených specialistů nastaví službu podle prostředí firmy a zajistí, že bezpečnostní monitoring bude fungovat od prvního dne.
Ukázka systémů

Více informací o jednotlivých variantách služeb včetně praktických příkladů najdete na stránkách bezpečnostního centra nebo v článku na Modrém blogu.